۶ مدل فرش شیک و خاص در چیدمان آشپزخانه
نوشته شده توسط : مجله دلتا

چگونه فرش آشپزخانه خود را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب فرش مناسب آشپزخانه، باید هدف استفاده از فرش در آشپزخانه را مشخص کنید.

مدل های فرش در دکور آشپزخانه

وقتی صحبت از آشپزخانه می‌شود، اغلب مردم تصور می‌کنند که کف آن باید با سرامیک کفپوش شود اما این یک تصور اشتباه است. شما می‌توانید یک مدل فرش آشپزخانه مناسب سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی مدل های فرش در دکور آشپزخانه می‌پردازیم.

ابعاد فرش‌ها

فرش‌ها ابعاد متنوعی دارند و نمی‌توان یک سایز یا الگوی یکسانی را برای آن‌ها به‌کار برد، برای داشتن انتخابی مناسب کافی است به چند نکته توجه کنید.

  • اگر در آشپزخانه میز ناهارخوری وجود دارد، ابعاد فرش باید به‌گونه‌ای باشد که از فضای اطراف میز و صندلی کمی فاصله داشته و بزرگ‌تر باشد.
  • در صورت وجود جزیره در آشپزخانه، در قسمتی که سینک و گاز وجود ندارند از فرش استفاده کنید.
  • برای کنار سینک و گاز می‌توانید از پادری یا فرش‌های کوچکی استفاده کنید که جنسی مقاوم در برابر رطوبت دارند، قابل شست‌وشو بوده و از تراکم بالایی نیز برخوردار هستند.

مدل های فرش در دکور آشپزخانه

فرش‌های رانر یا راهرویی

یکی از مدل های فرش در دکور آشپزخانه فرش‌های راهرویی یا کناره بوده که از عرض کمی برخوردار بوده و مناسب آشپزخانه‌هایی هستند که سطح کف آن باریک است. یکی از بهترین سایزهای فرش راهرویی، فرشی است که تمام آشپزخانه را بپوشاند و در حد چند سانتی‌متر در اطراف فرش خالی بماند. شما می‌توانید از فرش‌های راهرویی برای استفاده در کنار جزیره یا قسمت کوچکی از آشپزخانه نیز استفاده کنید.

مدل های فرش در دکور آشپزخانه

فرش از جنس نایلون

فرش نایلونی در دسته بهترین مدل فرش آشپزخانه قرار می‌گیرد. نایلون یک ماده مصنوعی است و برای آشپزخانه متریالی ایده‌آل محسوب می‌شود، نایلون در برابر رطوبت و لک شدن بسیار مقاوم و از دوام بسیار بالایی برخوردار است.

فرش از جنس نایلون

فرش از جنس پلی استر

پلی استر در برابر از بین رفتن بسیار مقاوم است و همچنین بسیار راحت و سریع خشک می‌شود. در برابر لکه‌هایی که بر پایه آب هستند، مقاوم است زیرا سطح آن جذب کمی دارد، اما حذف لکه‌های روغن از روی فرش‌های پلی استر بسیار دشوار است. این الیاف مصنوعی معمولا با الیاف دیگری ترکیب می‌شوند، اما از لحاظ ظاهری و احساسی نزدیک‌ترین ماده به پشم هستند. برای اینکه دکور آشپزخانه را زیبا کنید به مطلب لوسترهایی شیک و زیبا برای آشپزخانه شما سر بزنید.

فرش با الیاف طبیعی گیاهی

فرش‌هایی که از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند، از ارزش زیست محیطی بالایی برخوردار هستند. فرش با الیاف گیاهی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مدل فرش آشپزخانه است و با وجود تنوع محدودی که دارد از طرفداران زیادی برخوردار شده است. این فرش‌ها در برابر لک شدن نیز مقاوم هستند.

فرش با الیاف طبیعی گیاهی

فرش از جنس پلی پروپیلن

یکی از مدل های فرش در دکور آشپزخانه فرش از جنس پلی پروپیلن است. پلی پروپیلن یک ماده مصنوعی است و به همین دلیل نیز بیشترین مقاومت را در برابر لک شدن و سایش دارد. برای تمیز کردن این مدل فرش آشپزخانه می‌توانید از سفید کننده رقیق شده استفاده کنید.

فرش بامبو

فرش‌های بامبو یکی دیگر از الیاف طبیعی با دوام هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. سطح آن‌ها بسیار سخت و بادوام است و زیبایی خیره کننده‌ای را به آشپزخانه می‌دهد.

فرش بامبو

پیشنهاد مطالعه: مطلب این پرده‌ها نشیمن را لوکس و مدرن می‌کنند را بخوانید.





:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان آشپزخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: